Dokumen & Borang
Soalan Dokumen Asas
-
Bagaimana cara saya menghantar dokumen-dokumen saya?
-
Untuk menghantar dokumentasi anda, sila pergi ke MyFXCM.
- Log masuk menggunakan maklumat yang diberikan kepada anda dan klik "Maklumat Saya"
- Pilih "Muat Naik Dokumentasi" dan ikut arahan untuk melampirkan dokumen anda. (Sila tunggu 1-3 hari perniagaan untuk diproses)
- Anda boleh mengimbas atau mengambil gambar dokumen. Sila pastikan imbasan atau gambar jelas dan boleh dibaca.
- Anda juga boleh menghantar e-mel dokumen anda ke [email protected]. (Sila tunggu 3-5 hari perniagaan untuk memproses semua permintaan e-mel)
-
Dokumen-dokumen saya bukan dalam Bahasa Inggeris. Adakah ini akan menjadi masalah?
-
FXCM mempunyai kakitangan yang tersedia untuk menterjemah dokumen dalam banyak bahasa. Sekiranya penterjemah dalaman tidak tersedia, anda mungkin diminta untuk memberikan terjemahan Bahasa Inggeris yang disahkan bagi dokumentasi yang diserahkan.
-
Bagaimana cara saya memberikan kebenaran kepada seseorang untuk berdagang bagi pihak saya
-
Untuk membenarkan orang lain menukar akaun anda, anda perlu menyerahkan borang Limited Power of Attorney (LPOA). Dapatkan borang di sini
- Peniaga menerima log masuk dan kata laluan berasingan yang hanya membenarkan mereka berdagang.
- Adalah penting untuk mengetahui bahawa borang LPOA hanya memberikan akses untuk berdagang akaun.
- Mereka mungkin tidak, dalam apa jua keadaan, bertindak bagi pihak anda.
- Mereka tidak boleh mendeposit, mengeluarkan atau memindahkan dana daripada pemegang akaun dan tidak boleh menjadi titik hubungan utama untuk semua permintaan akaun lain.
-
Nombor telefon apa yang perlu saya gunakan untuk Akaun Perdagangan saya?
-
Semasa menyediakan akaun, anda boleh menggunakan mana-mana nombor telefon yang boleh diakses secara kerap untuk anda.
-
Saya menyewa rumah dan semua bil berada atas nama tuan rumah. Adakah ini ok?
-
Ya.
Kami memerlukan dokumen yang menunjukkan:
- Nama anda dan alamat yang anda ada pada perjanjian perdagangan anda.
- Sila serahkan salinan perjanjian pajakan yang ditandatangani yang menunjukkan syarat-syarat pajakan.
-
Maklumat apa yang perlu saya sertakan apabila menghantar dokumen melalui emel atau faks?
-
Sila pastikan nama dan alamat e-mel anda kelihatan dengan jelas semasa menghantar dokumen kepada FXCM. Jika anda telah menerima ID sementara atau nombor akaun, anda boleh menyatakannya juga.
-
Saya pernah mendeklarasikan muflis di masa lalu. Apa yang anda perlukan sebagai bukti pelepasan muflis?
-
FXCM memerlukan surat yang dikeluarkan oleh mahkamah yang menunjukkan anda telah dilepaskan daripada muflis.
- Ini boleh dimuat naik di MyFXCM untuk pemprosesan yang lebih pantas.
-
Bagaimana saya tahu jika anda telah menerima dokumen-dokumen saya?
-
Ia mengambil masa 1-3 hari perniagaan untuk menyemak semua dokumen yang diserahkan.
- Jika anda memuat naik dokumen anda di MyFXCM, anda akan menerima e-mel yang mengesahkan bahawa dokumen telah diterima.
- Jika tidak, anda hanya akan menerima e-mel selepas kami melengkapkan semakan.
-
Bolehkah saya menghantar dokumen melalui faks?
-
Ya.
- Nombor faks untuk menghantar dokumen ialah +1 (212) 897 7669.
- Anda juga boleh menghantar dokumen anda melalui e-mel ke [email protected].
-
Bolehkah saya menghantar dokumen-dokumen saya selepas saya lengkapkan permohonan?
-
Ya, anda boleh menghantar dokumen anda selepas anda melengkapkan permohonan.
-
Apakah yang diterima sebagai salinan Nombor Keselamatan Sosial saya?
-
Anda mesti menyerahkan salinan Kad Keselamatan Sosial anda.
- Jika anda tidak mempunyai kad keselamatan sosial, anda perlu meminta kad baharu daripada pejabat Pentadbiran Keselamatan Sosial.
- Anda boleh menghantar surat pengesahan yang anda terima untuk melengkapkan permohonan.
ID & Bukti Alamat
-
Apakah dokumen-dokumen yang perlu saya hantar untuk pengenalan (ID) dan Bukti Alamat apabila membuka akaun baru?
-
Kami mungkin memerlukan satu bukti identiti dan satu dokumen bukti alamat. Portal pelanggan akan memberitahu anda dokumen yang perlu anda serahkan.
BUKTI ALAMAT
Kami terima:
- Penyata bank
- Bil gas atau air
- Bil Internet atau TV kabel
- Penyata Gadai Janji
- Perjanjian penyewaan
- Penyata Insurans Rumah
- Bil cukai tempatan
- Pulangan cukai
- Pengesahan kerajaan, pensijilan kediaman
Kami menerima tangkapan skrin daripada portal perbankan anda atau pembekal bil utiliti asalkan ia termasuk nama, maklumat akaun dan butiran pengeluar anda.
Kami TIDAK menerima:
- Bil telefon bimbit
- Tangkapan skrin atau gambar skrin lain
- Gambar yang dipangkas, hanya memaparkan nama, alamat anda
Keperluan Am:
- Tidak lebih daripada 6 bulan
- Maklumat sepadan dengan nama dan alamat anda dalam fail
- Mengandungi nama atau logo pengeluar
Semua maklumat pada dokumen hendaklah kelihatan dan tidak dikaburkan oleh tangan anda, pencahayaan yang kurang baik atau denyar. Imej tidak boleh kabur.
BUKTI IDENTITI
Kami terima:
- Pasport
- Lesen memandu
- Kad Pengenalan Kebangsaan
- Permit Bermastautin
Kami TIDAK menerima:
- ID pelajar
- ID tidak mengandungi foto anda
Keperluan Am:
- ID foto keluaran kerajaan
- Tidak tamat tempoh
- Nama dan Tarikh Lahir kelihatan
Semua maklumat pada dokumen hendaklah kelihatan dan tidak dikaburkan oleh tangan anda, pencahayaan yang kurang baik atau denyar. Imej tidak boleh kabur.
-
Apakah yang boleh saya gunakan sebagai ID berfoto yang dikeluarkan oleh kerajaan?
-
ID foto keluaran kerajaan boleh terdiri daripada mana-mana yang berikut:
- Pasport
- Lesen memandu
- ID bukan pemandu
Jenis ID foto keluaran kerajaan lain mungkin boleh diterima, selepas semakan, berdasarkan kes demi kes.
-
Lesen memandu saya mempunyai alamat saya di atasnya. Bolehkah saya menggunakan dokumen ini untuk kedua-dua ID dan Bukti Alamat?
-
Tidak.
- Kami memerlukan dua dokumen berasingan untuk proses pengenalan.
- Lesen memandu boleh digunakan sebagai sama ada ID atau bukti kediaman, tetapi bukan kedua-duanya.
-
Bolehkah saya mengambil tangkapan skrin untuk Bukti Alamat saya?
-
Tidak.
- Untuk menyerahkan Bukti Kediaman anda, sebaiknya imbas atau ambil gambar dokumen tersebut.
-
Maklumat apa yang perlu dilihat pada pasport atau kad ID Kebangsaan saya?
-
Pengenalan anda mesti menunjukkan dengan jelas nama penuh anda, tarikh lahir dan tarikh tamat tempoh. Nama pada pasport atau kad pengenalan negara mesti sepadan dengan nama pada perjanjian perdagangan FXCM.
-
Permohonan saya adalah untuk akaun korporat. Siapakah nama dan alamat yang perlu dimasukkan dalam Bukti Alamat?
-
Bukti kediaman yang dikemukakan untuk akaun korporat hendaklah menunjukkan nama dan alamat kediaman peribadi pemohon individu atau penandatangan dan bukannya nama perbadanan. Selain itu, Stratos Markets Limited mesti mengumpul ID dan bukti kediaman untuk semua pihak yang memiliki 25% atau lebih entiti yang memohon.
-
Kenapa saya perlu alamat emel yang unik?
-
Kebanyakan komunikasi daripada FXCM akan dihantar kepada anda melalui e-mel.
- Untuk melindungi keselamatan maklumat akaun anda, adalah penting anda mempunyai alamat e-mel peribadi anda sendiri.
Untuk mengemas kini alamat e-mel anda:
- Sila log masuk ke MyFXCM dengan nama pengguna dan kata laluan anda.
- Pilih “Maklumat Peribadi” dan masukkan alamat e-mel baharu.
-
Bagaimana cara saya boleh berikan alamat emel yang unik?
-
Anda boleh mengedit alamat e-mel anda dalam MyFXCM atau anda boleh menghantar e-mel kepada [email protected] daripada alamat e-mel yang disenaraikan pada aplikasi anda yang menunjukkan alamat e-mel baharu yang ingin anda gunakan.
-
Kenapa saya perlu menghantar dokumen?
-
Anda mungkin diminta menyerahkan dokumen untuk membantu kami mengesahkan maklumat pada permohonan anda.
- Kami menggunakan pelbagai sistem untuk mengesahkan identiti pelanggan kami.
- Untuk item yang kami tidak dapat mengesahkan, kami akan meminta dokumen untuk membantu kami berbuat demikian.
-
Bolehkah saya menunjukkan alamat Peti Surat pada permohonan / bukti alamat saya?
-
Tidak.
Kami tidak boleh menerima sebarang dokumen yang menyenaraikan Peti Surat pada Bukti Kediaman.
Sumber Dana dan Dokumen Sumber Kekayaan
-
Apakah dokumen sokongan yang boleh saya hantar untuk Sumber Kekayaan?
-
Dokumentasi yang boleh diterima untuk menyokong sumber kekayaan mungkin disokong oleh satu atau beberapa dokumen untuk mengesahkan dan mengesahkan penjelasan anda tentang Sumber Kekayaan.
Sebagai contoh, jika anda telah mengisytiharkan nilai bersih anda sebagai 50,000- 99,999 (bernilai dalam USD, atau AUD, atau GBP), sila berikan butiran lanjut tentang asal utama jumlah ini.
Ini termasuk:
- Penyata bank (3 bulan lalu) menyokong Sumber Kekayaan anda
- Penyata portfolio pelaburan (terkini)
- Dokumen Perundangan/Warisan Mahkamah
- Bukti Jualan Harta (iaitu transaksi hartanah)
Dokumen sokongan:
- Mesti dikeluarkan dalam tempoh 6 bulan yang lalu
- Harus mengandungi nama penuh dan tarikh keluaran anda. Nama dan logo syarikat atau pihak berkuasa yang mengeluarkan hendaklah kelihatan
- Hendaklah diserahkan dalam format fail *.jpg, *.jpeg, *.bmp, *.gif, *.png atau *.pdf. Dokumen sokongan yang disediakan dalam Microsoft Excel, Microsoft Word atau format lain yang boleh diedit tidak boleh diterima
Kandungan dokumen mestilah jelas kelihatan.
-
Apakah dokumen sokongan yang boleh saya hantar untuk Sumber Dana?
-
Anda boleh memberikan sebarang dokumen yang mengesahkan penjelasan anda tentang Sumber Dana dengan betul.
Sebagai contoh, jika sumber dana anda terutamanya melalui gaji anda, sila berikan penyata bank anda yang menunjukkan rekod gaji selama 3 bulan yang lalu.
Contoh lain seperti jika sumber dana adalah terutamanya daripada pelaburan anda yang lain, sila berikan penyata portfolio pelaburan 3 bulan.
Contoh lain seperti:
- Penyata bank (3 bulan lalu) menunjukkan Sumber Dana anda
- Penyata gaji majikan
- Penyata cukai
- Bukti Jualan Harta (iaitu transaksi hartanah)
Jika dana dalam dokumen sokongan anda (cth penyata bank) berasal daripada pihak ketiga, kami mungkin meminta penjelasan dan penjelasan lanjut.
Dokumen sokongan:
- Mesti dikeluarkan dalam tempoh 6 bulan yang lalu
- Harus mengandungi nama penuh dan tarikh keluaran anda. Nama dan logo syarikat atau pihak berkuasa yang mengeluarkan hendaklah kelihatan
- Hendaklah diserahkan dalam format fail *.jpg, *.jpeg, *.bmp, *.gif, *.png atau *.pdf. Dokumen sokongan yang disediakan dalam Microsoft Excel, Microsoft Word atau format lain yang boleh diedit tidak boleh diterima
Kandungan dokumen mestilah jelas kelihatan.
-
Bagaimana cara saya memberikan penjelasan untuk Sumber Dana dan Sumber Kekayaan saya?
-
Apabila memuat naik dokumentasi sokongan anda melalui MyFXCM, sila berikan penjelasan anda yang berkaitan dengan Sumber Dana atau Sumber Kekayaan anda dalam kotak teks di bahagian bawah halaman 'Muat Naik Dokumen'.
-
Bagaimana cara saya menghantar dokumen sokongan saya?
-
Anda boleh memuat naik dokumentasi yang berkaitan melalui MyFXCM dengan memilih “Muat Naik Dokumentasi” yang terletak di bawah bahagian 'Maklumat Saya'. Kemudian, sila pilih jenis dokumen "Sumber kekayaan dan Sumber dana".
-
Apakah itu Sumber Dana?
-
Sumber Dana ialah asal dana yang akan anda gunakan untuk berdagang dengan FXCM . Dari mana datangnya dana atau bagaimana ia diperoleh?
Contoh biasa termasuk tetapi tidak terhad kepada pendapatan yang diperoleh daripada pekerjaan, pendapatan simpanan, pendapatan pelaburan, urus niaga hartanah, pendapatan sewa dan/atau warisan.
-
Maklumat kewangan apa yang diminta?
-
Untuk mengaktifkan akaun dagangan FXCM baharu anda, maklumat kewangan anda diminta. Ini termasuk Jumlah Aset Cecair, Pendapatan Tahunan dan Nilai Bersih anda.
-
Sumber Dana dan Sumber Kekayaan
-
FXCM ialah pembekal terkemuka perdagangan pertukaran asing (FX) dalam talian, dagangan CFD, pertaruhan spread dan perkhidmatan berkaitan. Kami komited untuk membina pembrokeran yang lebih baik untuk pedagang kami, matlamat kami adalah untuk memberikan anda pengalaman dagangan yang terbaik.
Komitmen ini termasuk tindak balas yang sesuai untuk melindungi firma kami dan pelanggan kami daripada peningkatan jenayah kewangan dan peraturan yang sentiasa berubah untuk memastikan industri kewangan selamat dan terjamin.
Kami mungkin meminta daripada pelanggan kami, sama ada baharu dan sedia ada, untuk mengesahkan maklumat kewangan yang kami ada untuk anda adalah tepat dan terkini. Selain itu, memberikan penjelasan dan dokumen sokongan untuk mengesahkan maklumat tersebut.
-
Bagaimana cara saya melihat dan/atau mengemas kini maklumat kewangan?
-
Anda boleh mengesahkan maklumat kewangan yang anda berikan kepada FXCM adalah tepat dan terkini di bawah “Profil” anda melalui MyFXCM.
Jika anda perlu mengemas kini maklumat kewangan anda, sila ambil perhatian bahawa ini didenominasikan dalam mata wang berbeza bergantung pada entiti FXCM mana akaun dagangan anda dibuka.
- Stratos Markets Limited ("FXCM") - GBP (₤)
- FXCM Australia Pty. Limited ("FXCM AU") - AUD ($)
- Stratos Global LLC ("FXCM") - USD ($)
- FXCM South Africa (PTY) Ltd. ("FXCM ZA") - USD ($)
-
Apakah itu Sumber Kekayaan?
-
Sumber Kekayaan ialah asal usul kekayaan terkumpul atau jumlah nilai bersih anda. Dengan kata lain, apakah yang membentuk kekayaan kolektif anda?
Contohnya, simpanan terkumpul daripada pekerjaan, portfolio pelaburan, urus niaga hartanah, perniagaan peribadi dan/atau warisan.